LinkedIn: Πλατφόρμα Κοινωνικής Δικτύωσης – Συμβουλές και Πρακτικές για Βέλτιστη Αξιοποίηση

Το LinkedIn, με περισσότερους από 550 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο επαγγελματικής δικτύωσης και εξέλιξης για εσάς τους Επαγγελματίες Υγείας1. Δεν πρόκειται απλώς για μια ψηφιακή μορφή βιογραφικού, αλλά για μια δυναμική πλατφόρμα προβολής της εμπειρίας σας, σύνδεσης με άλλους επαγγελματίες του κλάδου, αναζήτησης ευκαιριών και παρακολούθησης των εξελίξεων στον χώρο της υγείας2. Παρακάτω παρουσιάζονται πρακτικές συμβουλές για τη δημιουργία ενός ισχυρού και αποτελεσματικού προφίλ στο LinkedIn2.

Βελτιστοποίηση Προφίλ

Φωτογραφία & Μπάνερ
Χρησιμοποιήστε μια επαγγελματική φωτογραφία και ένα μπάνερ σχετικό με τον τομέα σας ( διάσταση 1584 x 396 px). Η ύπαρξη φωτογραφίας μπορεί να αυξήσει τις προβολές του προφίλ σας έως και 21 φορές4.

Επικεφαλίδα
Δημιουργήστε έναν τίτλο που αναδεικνύει την εξειδίκευση και τα επαγγελματικά σας ενδιαφέροντα. Χρησιμοποιήστε περιγραφική και στοχευμένη γλώσσα4.

Παράδειγμα5
Tom Frieden-President and CEO of Resolve to Save Lives.
Former CDC director and NYC Health Commissioner. Focused on saving lives.

Ενότητα ‘About’4
Συντάξτε μια σύντομη αλλά ουσιαστική περιγραφή που αναδεικνύει την εμπειρία σας, τα κύρια επιτεύγματά σας και την επαγγελματική σας αποστολή.

Εμπειρία & Εκπαίδευση4
Καταγράψτε με σαφήνεια τους κλινικούς σας ρόλους, τις ερευνητικές σας δραστηριότητες και τις σχετικές πιστοποιήσεις, δίνοντας έμφαση στον αντίκτυπο και τη συμβολή σας.

Βελτιστοποίηση URL Profile4
Προσαρμόστε το προεπιλεγμένο URL του προφίλ σας σε μορφή LinkedIn.com/in/yourname για πιο επαγγελματική και εύκολη προβολή.

Ορατό προφίλ για την Google4
Βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας είναι ορατό επιλέγοντας «Επεξεργασία Δημόσιου Προφίλ» στις Ρυθμίσεις Δημόσιου Προφίλ & Απόρρητο. Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης προτιμούν τα προφίλ στο LinkedIn και τα αναδεικνύουν συχνά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Στρατηγική Δικτύωσης

Διεύρυνση Δικτύου3
Συνδεθείτε με συναδέλφους και άλλους επαγγελματίες του κλάδου. Εξατομικεύστε τις προσκλήσεις σύνδεσης με ένα σύντομο, προσωπικό μήνυμα που εξηγεί γιατί θέλετε να συνδεθείτε3.

Επαγγελματικές Ομάδες (LinkedIn Groups)4
Αναζητήστε και γίνετε μέλος σε επαγγελματικές ομάδες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Μπορείτε επίσης να ακολουθείτε πρόσωπα με επιρροή (influencers) για να ενημερώνεστε για τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο σας.

Συστάσεις
Οι συστάσεις ενισχύουν την επαγγελματική σας εικόνα. Ζητήστε τουλάχιστον τρεις συστατικές επιστολές από συνεργάτες που σας γνωρίζουν καλά, και προσφέρετε αντίστοιχα τουλάχιστον πέντε.

Δημιουργία και ανάρτηση ποιοτικού περιεχομένου

Τι βλέπετε στην αρχική σας σελίδα
Στην αρχική σελίδα του LinkedIn προβάλλονται καθημερινά ενημερώσεις από άτομα του δικτύου σας. Οι χρήστες αξιοποιούν την πλατφόρμα για να ενημερώνονται για εξελίξεις στον κλάδο τους και να μοιράζονται επαγγελματικά νέα και σχετικό περιεχόμενο.

Το κλειδί για προβολή
Το κλειδί για μια δυναμική παρουσία και μεγαλύτερη ορατότητα είναι η σταθερή δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου – τόσο αυθεντικού όσο και από αξιόπιστες πηγές.

Αναλογία Περιεχομένου
Ακολουθήστε τον κανόνα 80/20: θα πρέπει το 80% του περιεχομένου σας να είναι ενημερωτικό και το 20% υποστηρικτικό. Σκεφτείτε ποιος είναι ο στόχος κάθε δημοσίευσης πριν αποφασίσετε τη μορφή της – π.χ. σύντομη ενημέρωση ή αναλυτικό άρθρο.

Άρθρα & Video
Δημιουργήστε διαχρονικό και πολύτιμο περιεχόμενο (500–3.000 λέξεις) με ελκυστικούς τίτλους και εικόνες. Ολοκληρώστε κάθε άρθρο με μία ενέργεια για δράση (call to action).

Δημιουργήστε σύντομα, χρήσιμα βίντεο (1–2 λεπτά) με θέμα π.χ., νέες θεραπείες ή ιατρικές εξελίξεις. Το 59% των στελεχών προτιμά να παρακολουθεί βίντεο αντί να διαβάζει κείμενα.

Συμβουλές για Αναρτήσεις

Επισήμανση Ατόμων
Χρησιμοποιείστε το @-mention για να αναφέρετε σχετικούς συναδέλφους ή οργανισμούς, αλλά αποφύγετε την υπερβολική χρήση.

Χρήση Hashtags
Προσθέστε σχετικά και δημοφιλή #hashtags στο τέλος των αναρτήσεων για να αυξήσετε την προβολή τους.

Εικονίδια & Emojis
Χρησιμοποιήστε με μέτρο στις αναρτήσεις σας σύμβολα ή emojis για καλύτερη αναγνωσιμότητα.

Αλληλεπίδραση
Σχολιάζετε και κοινοποιείτε αναρτήσεις άλλων. Το 80% του χρόνου σας στην πλατφόρμα πρέπει να αφιερώνεται σε αλληλεπίδραση.

Σχόλια με νόημα
Εντάξτε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου στις δικές σας αναρτήσεις για να ενθαρρύνετε τον διάλογο και την ανάπτυξη του δικτύου σας.

Χρονισμός και Συχνότητα Δημοσιεύσεων
Οι ιδανικές μέρες για δημοσίευση είναι από Δευτέρα έως Πέμπτη. Προωθήστε τις αναρτήσεις εντός της πρώτης ώρας για μέγιστη απήχηση. Διατηρήστε συνέπεια δημοσιεύοντας αυθεντικό περιεχόμενο 1–2 φορές την εβδομάδα.

Προβολές και Επισκεψιμότητα Προφίλ
Η ενεργή συμμετοχή σχετίζεται άμεσα με την αύξηση της ορατότητας του προφίλ σας. Ενέργειες που βοηθούν:

  • αιτήματα σύνδεσης και μηνύματα InMail
  • ανάρτηση, κοινοποίηση και σχολιασμός περιεχομένου
  • συγγραφή άρθρων
  • συμμετοχή σε ομάδες
  • παροχή και λήψη συστάσεων

Βιβλιογραφία

  1. American Medical Technologists. (n.d.).Have you made the most of this popular career asset? The benefits of LinkedIn for allied health professionals. Retrieved March 31, 2025, from https://americanmedtech.org/blog/blog-post/have-you-made-the-most-of-this-popular-career-asset-the-benefits-of-LinkedIn-for-allied-health-professionals
  2. Castillo-González W.The Impact of Social Media on Healthcare Professionals’ Branding. Salud, Ciencia y Tecnología. 2025;5:1539. doi:10.56294/saludcyt20251539
  3. Johns Hopkins Medicine. (n.d.). LinkedIn Best Practices & Tips for Physicians. Retrieved April 11, 2025, from Https://www.hopkinsmedicine.org/-/media/webcenter/_docs/physician-LinkedIn-best-practices.pdf
  4. Long, S. (2021). LinkedIn for personal branding: The ultimate guide. Hybrid Global Publishing pp. 27-30, 34, 37-38, 51, 114-115, 124, 133-134, 139-140, 147-148, 156, 158-161, 172-173, 175-176, 185-187, 189-191, 201, 204-205, 233
  5. Frieden, Tom.LinkedIn Profile. Retrieved May 15, 2025, from https://www.linkedin.com/in/tom-frieden/

GR-NON-2025-00239-MAY25